Attitudes towards the subject of Quality Control and its relation to meaningful learning in students of the Faculty of Food Industries of the National Agrarian University La Molina - 2020
DOI:
https://doi.org/10.21704/rtn.v17i1.2006Keywords:
educational research, education, trainingAbstract
In the research "Attitudes towards the subject of Quality Control and its relationship with meaningful learning in students of the Faculty of Food Industries of the National Agrarian University La Molina - 2020". The type of research is non-experimental. The objective of the research is to establish the relationship that exists between the attitudes towards the subject of Quality Control with significant learning in the students of the Faculty of Food Industries of the National Agrarian University La Molina, 2020. The results of reliability and validity was satisfactory with Cronbach's Alpha and Factor Analysis (KMO), likewise they coincide with the idea that attitudes, beliefs, opinions and predisposition in students towards certain subjects have to be positive to achieve meaningful learning. The conclusion is that the attitudes towards the subject of Quality Control have no significant relationship with significant learning in the students of the Faculty of Food Industries of the National Agrarian University La Molina, 2020. The correlation coefficient is -0, 29, at a significance level of 0.05.
Downloads
References
Ausubel, D., Novak, J., & Hanesian, H. (1991), Psicología Educativa: Un punto de vista cognoscitivo. Trillas.
Bázan, J. (1977). Metodología estadística de construcción de pruebas. Una aplicación al estudio de actitudes hacia la matemática de la UNALM. Tesis para optar el título de Ingeniero Estadístico. Lima. UNALM.
Bolívar, A. (2005). El lugar de la ética profesional en la formación universitaria. Revista Mexicana de Investigación Educativa, 10(24), 93-123. Recuperado de https://www.redalyc.org/pdf/140/14002406.pdf
Campos, Y. (1995). Importancia de las actitudes hacia las matemáticas. [Documento en pdf].
Disponible en www.camposc.net/0repositorio/ponencias/95actitudes.pdf . [2012, agosto, 20].
Cheung, D. (2009). Students’ Attitudes Toward Chemistry Lessons: The Interaction Effect between Grade Level and Gender. Res. Sci. Educ., (39), 75–91.
Delfín de Manzanilla, B. (2007). Actitud de los estudiantes universitarios hacia el aprendizaje del inglés. Revista Electrónica de Humanidades, Educación y Comunicación Social, 2(2).
Disponible en http://www.urbe.edu/publicaciones/redhecs/historico/pdf/edicion_2/1-actitud-de-los-estudiantes-universitarios.pdf. [2012, agosto, 20]
Hernández, R., Fernández, C. y Baptista, P. (2014). Metodología de la investigación. con aplicaciones interdisciplinarias. McGraw-Hill Interamericana, S.A.
Hirsch, A. (2005). Construcción de una escala de actitudes sobre ética profesional REDIE. Revista Electrónica de Investigación Educativa, 7(1).
Recuperado de https://www.redalyc.org/pdf/155/15507106.pdf
Mandujano Ramos, M. B. (2015). Actitudes de los estudiantes de la Universidad Nacional Agraria La Molina hacia las humanidades. Tierra Nuestra, 10(1), 179–191. https://doi.org/10.21704/rtn.v10i1.62
Neira, G. (2015). Actitud de los alumnos hacia la asignatura de química en el rendimiento académico (Tesis de maestría). Universidad del Bío-Bío, Concepción, Chile.
Reyes. M. y Porro, S. y Pirovani, M. (2015). Actitudes hacia la química en estudiantes universitarios conforme avanzan en la carrera. Universidad Nacional del Litoral.
Santibáñez, J. (2001) Manual para la evaluación del aprendizaje estudiantil. Conceptos, procedimientos, análisis e interpretación para el proceso evaluativo. Trillas, S.A.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Gladys Marina Tarazona Reyes
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.